söndag 18 mars 2012

Nytt "kladd"

Det har varit lite ont om lust och inspiration på pysselfronten i år. Men när jag ändå var i Stockholm med jobbet torsdag, fredag passade jag på att besöka Anna på Pyssloteket. Jag provade lite olika färger och produkter så som gesso, stains, glimmer mist och stenciler. När jag åkte därifrån hade jag med mig för mig en hel del nya saker som jag nu har provat lite grann. Sprejar man med två olika glimmer mist blir det en snygg övergång med en annan färg som resultat. Här är tre olika bakgrunder som kommer att bli nya kort så småningom.

Ett kort har blivit färdigt så det ska svärmor äras med på fredag. Bakgrunden är färgad med Distress Stains efter att jag har använt gesso på en stencil "punchinella" som torkat. En lite dusch av rosa glimmer mist över allt blev det också. Blommorna är gjorda med en stans från Tim Holtz med lite färgade kanter.

1 kommentar:

  1. Ååh, så fint! Heja dej, nu är du på gång igen :)
    /Anna

    SvaraRadera