lördag 31 mars 2012

Mist och Stain mm.

Igår fyllde sonen år och han skull givet vis också få ett kort. Det beiga i mitten på bakgrunden är färgat med Distress Stain (antique linen) och hörnen är sprayade med blå Glimmer mist och det gjorde att det blev lite grönaktig färg i övergången. Innan jag färgade använde jag en stencil och gesso gör att få lite struktur (det vita under namnet). Splattarna är gjorda med Distress Stain. Namnet och siffrorna är av foam. Bakgrunden på stämpeln sprayade jag med Glimmer mist efter att jag maskat motivet.

Det syns lite dåligt, men här nere i hörnet har jag också använt en stencil som mall och färgat in med Disteress Stain Picket Fence.

De brun/beiga blommorna har jag färgat med två olika färger av Distress Stain (antique linen och walnut stain).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar