fredag 24 maj 2013

Keramikmålning

Jag har gjort något som det var länge sedan jag gjorde, nämligen målat på porslin. Jag höll på med porslinsmålning under skoltiden i mitten av 80-talet, så nu var det dags igen. Vi var några tjejer som anmälde oss till Pick`n Paint. Det fanns massor av olika saker att måla, lite svårt att välja men det blev ett trekantigt fat som jag satte dit en liten mus på. Jag grundade med grå färg och sedan stuplade jag svart färg med en svamp över hela fatet. Det kan användas till bullar, kakor, ost eller vad man vill lägga upp helt enkelt. Det var jätteroligt och jag blev nöjd med resultatet.




1 kommentar:

  1. Vad kul att du blev nöjd med dina fina fat. Jag tyckte också det var snyggt så det stod i skyltfönstret här innan det blev hämtat.
    Perfekt för ost tycker jag....
    Anna
    Pick-n-Paint

    SvaraRadera