söndag 22 juli 2012

Egen bakgrund

Jag har gjort färdigt kortet av denna bakgrund som jag påbörjade för ett tag sedan. Till stjärnorna har jag använt en stencil som finns i massa olika mönster och på med gesso. Färgen är två olika mister som blir en tredje färg när man sprejar de så de går in i varandra och blandas. Stämplade lite swirls och på den ena la jag lite 3D lack.


Använde sedan en annan stencil och tog lite Distress Pad på för att få fram mönstret.


Ruggade kanterna och färgade in de lite med matchande färg.


Blommorna har jag färgat med samma Glimmer mist som bakgrunden.


Hjärtat har jag klippt ut ur wellpapp på frihand och förstärkt färgen lite med Glimmer Glaze.


Dessa små stickers alfabet är perfekt om man vill ha ett litet diskret budskap på kortet.


Väldigt mycket av materialet som jag har använt finns att handla på Pyssloteket.

2 kommentarer:

  1. Vad fint med en egengjord bakgrund. Fina kuvertkort du har gjort med.

    Tack för din kommentar i min blogg! Det värmer verkligen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Helt galet snygg bakrund! Och det färdiga kortet blev urläckert!

    SvaraRadera