lördag 23 juni 2012

Aluminiumtejp

För ett tag sedan köpte jag eller rättare sagt min man en rulle med aluminiumtejp på Biltema till mig. Jag hade sett lite här och var när jag surfat runt att man kan göra häftiga kort med den tejpen och lite färg. Var tvungen att testa så jag började med att sätta fast lite olika band och stickers på ett papper. När jag var nöjd med det satte jag fast tejpen över i raka mindre bitar, lite omlott på vissa ställen. När det var klart tog jag fram den färgen som jag hade (gammal hobbyfärg från Panduro,) och målade fört med grönt, tog en kökssvamp och gnuggade bort färgen lite tills jag var nöjd.


 Sedan målade jag med en brun färg och gjorde lika dant med den.


När hobby-färgerna var klara målade jag lite med Glimmer Glam Mermaid.


Och till sist målade jag lite, mest vid kanterna med Glimmer Glam Espresso Bean.


När jag var nöjd var det bara att börja dekorera. Jag klippte tre blommor av ett "nät" band och satte ihop det med en ros.


Satte dit brads som är ett nyckelhål med nyckel och texten grattis i hörnet och så här blev resultatet av mitt första kort med aluminiumtejp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar