fredag 20 april 2012

Ännu en vikning

Här är ännu ett kort med en vikning som jag har sett förut, men aldrig provat den. Man tar ett helt cardstock 30x30 och man måste vara noga med bigningen på rätt ställe så det blir snyggt när man viker.

När jag hade vikt på rätt ställe stämplade jag lite på de trekanterna som det inte skulle sitta något papper och chalkade alla kanter + på stämpelmotivet.

Alla bitar skars till i de matchande papper jag valt.

och så la jag ut de på rätt ställe för att se att det passar.

Allt fastsatt och i mitten sattes en diecut från sissix för att skriva eller stämpla en hälsning på.

För att kunna stänga kortet stansade jag en bård av en Martha Stewart stans som sattes runt kortet med ett band som man knyter.Även på framsidan satte jag en mindre diecut som man kan skriva något på tex åldern på mottagaren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar