måndag 12 april 2010

Pysselhörna

/ Pysselrum eller vrå kalla det var ni vill. När man har gått från ett rum på ca 8 m2 i huset till ett litet rum ( egentligen en klädkammare ) på ca 3 m2 när vi flyttade gäller det att ha ordning och reda och städat runt omkring sig. Det har ju inte precis blivit färre grejer....oooops.

Fördelen med litet utrymme är att man har allt inom räckhåll och det går relativt snabbt att städa.

Den lilla bruna byrån kommer från min mormor som tyvärr gick bort nyligen. Jag tyckte att den kunde passa bra till lite förvaring av diverse material och samtidigt som ett minne. Vi hämtade den förra veckan så då var det bara till att städa i helgen mellan promenadena och shopping turerna ( nej...inget nytt pyssel ) och det ser väl bra ut? Är nöjd, bara att sätta igång skapandet.



Även större mängden av band och snören fick sig en genomgång.

2 kommentarer:

  1. Ser ju hur fint ut som helst!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, vad avundsjuk jag blir. :-) Längtar tills jag får bättre ordning än vad jag har även om jag inte ska klaga för tillfället.

    SvaraRadera